210.9200287 sales@anova.gr Καρέα 19, 116 36, Αθήνα

ARS – Peri Ntropalotitas

Περί Ντροπαλότητας

Πώς με βοηθάνε να χειριστώ τους πιο ντροπαλούς ; Πώς τους βάζω στο παιχνίδι;

Ντροπαλός θεωρείται αυτός που νοιώθει περίεργα, άβολα ή ανήσυχα κατά τη διάρκεια κοινωνικών επαφών. Δυσκολεύεται να επικοινωνήσει, μπορεί να κοκκινίσει ή και να ιδρώσει από την ένταση.  Σχεδόν το 50% των ανθρώπων δηλώνουν ντροπαλοί όταν ρωτηθούν σχετικά.
Ο Τόμ Χάνκς είναι ένας από τους πολλούς διάσημους ντροπαλούς.
Οι ντροπαλοί  θεωρούνται λιγότερο ευφυείς αν και η ντροπαλότητα δεν σχετίζεται με τη νοημοσύνη. Η ντροπαλότητα επηρεάζει αρνητικά την συνολική εκπαιδευτική εμπειρία των εκπαιδευομένων σε όλα τα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.

Στρατηγικές αντιμετώπισης της ντροπαλότητας με τα Turning Point

Σαν διοργανωτές ή σαν εισηγητές σε εκδήλωση ή σεμινάριο επιδιώκουμε όλοι οι συμμετέχοντες  αφενός να  απορροφήσουν όσο το δυνατό περισσότερες πληροφορίες αφετέρου να νοιώσουν ικανοποίηση, να διασκεδάσουν, να νοιώσουν ότι πραγματικά έμαθαν κάποια πράγματα και ότι συμμετείχαν στην όλη διαδικασία σαν ισότιμο μέλος της ομάδας. Σίγουρα δεν θέλουμε η ντροπαλότητα να υποβαθμίσει για ορισμένους την όλη εμπειρία της εκδήλωσης ή του μαθήματος.

Στρατηγική 1:  Συμμετοχή όλων και σπάσιμο του πάγου.

Στην αρχή του σεμιναρίου ή της εκδήλωσης μοιράζουμε τα χειριστήρια με τρόπο που εμφανώς εξασφαλίζει την ανωνυμία. (Κυκλοφορούμε στην αίθουσα με μια τσάντα από χειριστήρια TurningPoint και οι εκπαιδευόμενοι διαλέγουν τυχαία το χειριστήριο τους)
Αν οι εκπαιδευόμενοι χρησιμοποιούν για πρώτη φορά το σύστημα εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία των αρχικών οδηγιών χρήσης για να σπάσουμε την αμηχανία μέσω των οδηγιών χρήσης (π.χ.  πώς ανοίγουμε και κλείνουμε τα χειριστήρια, τη σημασία του πλήκτρου enter) και  βέβαια κάνοντας humour (π.χ. Προσοχή σε αυτό το πλήκτρο γιατί ανατινάζει το χειριστήριο!!!)
Αν οι εκπαιδευόμενοι έχουν ξαναχρησιμοποιήσει το σύστημα στο Παρελθόν επαναλαμβάνουμε τι οδηγίες με γρήγορο ρυθμό και υπενθυμίζουμε κάποιο αστείο περιστατικό από την προηγούμενη χρήση (π.χ. Πως είχατε «κολλήσει» και δεν μπορούσατε να πάτε στην επόμενη διαφάνεια μετά από μια ερώτηση TurningPoint)

Στρατηγική 2 : Κάνουμε συχνές ερωτήσεις.

Φροντίζουμε να ενσωματώνουμε αρκετές ερωτήσεις (True/False, Multiple Choice, Numeric,  Short Text) μέσα στην παρουσίαση μας. (Καλή Πρακτική : 1 ερώτηση κάθε 3-4 διαφάνειες)
Οι ερωτήσεις μας έχουν πολλαπλούς στόχους :

  • Να τραβήξουμε την προσοχή
  • Να βοηθηθούμε στην εισαγωγή νέων εννοιών
  • Να ελέγξουμε το βαθμό κατανόησης των εκπαιδευομένων μας, αφού παρουσιάσουμε το υλικό μας

 Φροντίζουμε να δίνουμε επαρκή χρόνο στους εκπαιδευόμενους ώστε να προλαβαίνουν να απαντούν όλοι – Όχι όμως πάρα πολύ χρόνο ώστε να βαριούνται.
 
Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας προβάλουμε & ελέγχουμε το grid με τα χειριστήρια που έχουν ήδη απαντήσει και «ενθαρρύνουμε» αυτούς που δεν έχουν απαντήσει ακόμα, να το κάνουν.( Άντε παιδιά υπάρχει λίγος χρόνος ακόμα)</spa

Mην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας για οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη σας.
Λειτουργούμε γραμμή «πρώτων βοηθειών» κάθε εργάσιμη μέρα από τις 9:30 το πρωί έως τις 5:30 το απόγευμα.

Με εκτίμηση,

Αναστάσιος Βουδούρης
Managing Partner

WordPress Theme built by Shufflehound. Copyright© 2019, Anova Consulting